נשיא פולין אישר את חוק השואה הפולני

איתי גדסי No Comments on נשיא פולין אישר את חוק השואה הפולני

נשיא פולין אישר את חוק השואה הפולני האוסר על קשירת קשר בין השואה לעם הפולני

סגן השגריר הפולני במשרד החוץ צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
12:28
30.04.24
יונת קפלן No Comments on רומפל נאכט או מימונה? סיוון רהב מאיר על היום שאחרי

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק השואה הפולני. לאחר שאושר החוק בבית הפרלמנט הפולני התחתון ולאחר מכן בסנאט, הובא היום החוק לפתחו של נשיא פולין שאישר אף הוא את החוק. בתגובה לכך, קוראים בישראל להחזיר את השגרירה הישראלית ארצה.

ח"כ שולי מועלם אמרה: "נשיא פולין בחר לדבוק בעמדה האומללה של סילוף עובדות והכחשת השואה. אסור שישראל תעבור על כך בשתיקה ויש להחזיר את השגרירה הישראלית מפולין לאלתר ולגרש את כל הצוות הדיפלומטי הפולני מישראל. זה צעד דרמטי אבל יש בו מסר ברור שאנחנו לא מוכנים להשלים עם סילוף ההיסטוריה ומדינה שבוחרת לעשות זאת, איננה ידידה של ישראל".

"ברור לחלוטין כי הפתרון הסופי של בעיית היהודים על כל שלביו וחלקיו הוא באחריות המשטר הנאצי אולם אסור להתכחש לעובדה שפולנים נטלו חלק עקיף וישיר ברצח יהודים בשנות השואה".

ח"כ ד"ר ענת ברקו אמרה: "הדיו לא מוחק את הדם היהודי שנשפך בפולין. לא נשכח לעולם את חלקם ואכזריותם בהשמדת יהודים בשת"פ עם הנאצים ובשריפת היהודים על אדמתם ועל ידם".

ח"כ מירב בן ארי, אמרה: "החלטתו של נשיא פולין הינה תעודת עניות עבור מדינתו. אבסורד לחלוטין שחוק בזוי שכזה המנסה לשכתב את ההיסטוריה האיומה של היהודים בפולין מאושר, כאשר ידוע לכל כי לעם הפולני חלק ניכר בזוועות שהתרחשו בשואה. זהו עלבון ובושה לכולנו ובעיקר לניצולי השואה מפולין. מדובר בחוק הסולל דרך עבור מכחישי השואה ועל ממשלת פולין מוטלת האחריות לבטל את החוק בהקדם ולהתנצל בפני הניצולים".



0 תגובות